Wirydarz płonących aniołów (wystawa archiwalna)
„Wirydarz płonących aniołów”- ten tytuł nosi wystawa ceramicznych rzeźb Eugeniusza Molskiego. Jej otwarcie połączone z happeningiem uświetniło tegoroczną imprezę „Noc Muzeów”. Wówczas zapłonęły ceramiczne kompozycje, usytuowane w miejscu szczególnym, na dziedzińcu rzeszowskiego Muzeum; wśród zabytkowej architektury dawnego konwentu pijarów.
Bogata i niezmiernie różnorodna twórczość Eugeniusza Molskiego (rzeźby, malarstwo sztalugowe i ścienne, kolaże, rysunki) od ponad czterdziestu lat przekracza granice sal wystawowych pojawiając się w sanktuariach, teatrach, bibliotekach, siedzibach firm, a przede wszystkim w plenerach.
Sztuka wszechstronnego, wielce pracowitego artysty znamionuje wykorzystywanie nietypowych (nieartystycznych materiałów), jak i otwartość na wartości wielu kultur; również poza europejskich.
25 rzeźb ceramicznych usytuowanych na trawniku muzealnego wirydarza pozwala prześledzić fascynacje artysty kulturą plastyczną od czasów prehistorycznych i antyku, do współczesności. Z postumentów zwracają się ku nam lalkowate twarze jak oblicza gotyckich Madonn; patrzą surowe oczy Chrystusa Pantokratora z bizantyjskiej ikony. Chropowate reliefy przekształcają się nie raz w pucułowatą buźkę barokowego putta. Kamienne bloki pokryte bogatymi barwnymi reliefami- przypominają zminiaturyzowane megalityczne kręgi; zaś niektóre profile to echa fascynacji gigantycznymi rzeźbami z Wyspy Wielkanocnej.
Ekspozycję zaplanowano na czas wakacji.